sâmbătă, 6 iulie 2013

Oceanul de la capătul aleii de Neil Gaiman

Oceanul de la capătul aleii (Neil Gaiman)
Descriere carte

Oceanul de la capătul aleii începe cu o sinucidere. Apoi, printr-un şir de întâmplări mai mult sau mai puţin obişnuite, ajungem în faţa unei ființe dintr-o altă lume, o întruchipare a răului, care pune stăpânire pe familia unui puști de șapte ani. 

În ajutorul familiei vin locatarele de la ferma Hempstock: cea mai în vârstă declară că-și amintește de Big Bang, cea mai tânără pretinde că iazul de la capătul aleii este un ocean. 
Neil Gaiman ne spune, cu harul său de povestitor, o poveste despre fantasmele copilăriei, despre cea dintâi limbă, limba creației, în care orice ai rosti devine real, despre adulții care nu sunt adulți decât în aparenţă, despre eternitatea copilăriei.
Un roman pe care fanii autorului britanic l-au așteptat timp de opt ani.

Parerea mea

Pe langa aceasta carte am mai citit si Pulbere de stele de acelasi autor iar in ambele cazuri mi-a placut foarte tare felul in care sunt scrise. Daca ar trebui sa le bag intr-o categorie probabil ar fi basmul pentru ca pana la urma asta sunt. Insa trebuie sa recunosc aceasta mi-a placut mai mult decat Pulbere de stele care a fost mai copilaroasa si transmitea un mesaj unui public mai tanar. Aceasta carte insa este al doilea roman pentru adulti pe care il scrie astfel reusiind sa faca o treaba foarte buna in a impresiona printr-o carte subtirica de 200 de pagini.
Stilul in care scrie te vrajeste de-a dreptul si te face sa nu mai lasi cartea din mana in asa fel incat te forteaza sa intri in lumea aceea chiar daca sunt descrise niste pasaje destul de intunecate. Fata de Pulbere de Stele care a fost tot pe o tema mai gotica aceasta mi s-a parut si mai axata pe acest timp insa mult mai bine realizata astfel incat m-am gasit pierduta in acest vartej de evenimente chiar si dupa ce am terminat cartea.
A fost o carte minunata si mai ales ca totul a fost din punctul de vedere al baietelului insa totul a fost de o inteligenta atat de minunata, m-am gasit pierduta in sentimentele lui de cate ori era umilit sau suferea sau era fericit.
Chiar daca nu v-am spus prea mult depre continut este din cauza ca probabil as incepe sa povestesc mult prea mult si v-as strica experienta asa ca mai bine o cumparati chiar daca e posibil sa nu functioneze la fel de bine unui public mai tanar.

Rating: 4,5/5

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu