duminică, 7 iulie 2013

Parfumul de Patrick Suskind

Descriere carte
Iti poti inchipui, cititorule, o lume formata numai din parfumuri, duhori, miresme? Iti poti inchipui un om care nu cunoaste viata decat mirosind-o? Ti-ai dat seama ca vechiul si noul se pot distinge prin miros, ca orice cuta a trupului tau e un receptacul de miresme si ca totul in lume are o amprenta olfactiva? Stii ca fiecare om este un parfum inconfundabil, ca parfumul tau te poate face anonim sau irezistibil? A fost odata un barbat care a descoperit in distileria trupului sau un parfum trecator pe care voia sa-l stapaneasca pentru totdeauna: parfumul de tanara femeie. 

Parearea mea


Pentru inceput imi place tare mult aceasta coperta si mi se pare ca este perfecta pentru aceasta carte. In al doilea rand continutul, ei bine aici este alta poveste dar sa nu o luati in sensul rau al cuvantului deoarece chiar mi-a placut insa este genul acela de carte care te bantuie de-a dreptul dupa ce ai terminat. Subiectul in sine este destul de inspaimantator pentru ca de-a lungul cartii ne aflam in mintea unui criminal, mai exact Jean Baptiste care vrea sa creeze parfumul perfect cu ajutorul caruia sa devina un zeu. Pe scurt pentru a-si indeplini scopul produce o serie de crime. El se naste cu un simt olfactiv atat de bine definit incat poate inchide ochi si sa-ti spuna absolut tot ce se afla intr-o camera fara sa vada nimic.


Genul acesta de carte nu o recomand celor care nu le plac personajele ciudate sau persoanelor care citesc si mananca in acelasi timp. Problema in toata aceasta carte e felul autorului prin care scrie si te impinge sa intri in poveste in asa fel incat sa fi de fata la fiecare crima. M-am gasit in unele momente atat de scarbita, in altele am fost de acord cu Baptiste dar in  cea mai mare masura poti sa-ti dai seama cat de nebun e acest om si cat de mult e poate tulbura comportamentul lui in cele mai multe cazuri. Iar sfarsitul cartii e mai mult decat deranjant. Chiar daca am spus toate aceste lucruri cartea in sine este o capodopera si o recomand cu caldura in afara de persoanele de mai sus (+copii) toata lumea ar trebui sa citeasca aceasta carte.

*S-a facut o ecranizare geniala dupa aceasta care merita vazuta daca v-a placut cartea.



Rating: 5/5


2 comentarii :